|
Post by Redactie on Jan 31, 2008 10:00:33 GMT -5
Dit topic gaat uitsluitend over Inge Schrama en haar alterego Sjors Langeveld.Naam: Georgette Langeveld. Actrice: Inge Schrama. GTST-periode: Mei 2003 t/m heden. Karaktereigenschappen: Gelovig, kan niet tegen onrecht, vrolijk en wilt altijd eerlijk zijn. Ouders: Martine Hafkamp en Frits van Houten. OVERLEDENAdoptie-ouders: Theo Langeveld en Carla Langeveld. Halfbroer: Jack van Houten. (zoon van Trix Gerritse) Halfzusje: Wiet Terlake. (dochter van Hannie van der Kroeft) Grootouders: Herman Hoogendoorn en Augusta van Houten. OVERLEDENOoms: Hans van Houten en Rien Hoogendoorn OVERLEDENVrienden: Charlie Fischer, Dennis Tuinman en Nick Sanders. Huidige liefde: Bing Mauricius. Ex-liefdes: Morris Fischer en Milan Verhagen. Beroep: Studente rechten en receptioniste van hotel de Rozenboom. Vorige beroepen: Au-pair van Nina en Lucas Sanders.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Jan 31, 2008 10:30:02 GMT -5
Wat een héérlijk personage vind ik dit. Ook Inge Schrama past perfect bij dit karakter: het zou zo je spreekwoordelijke buurmeisje kunnen zijn. En dat was ook precies de bedoeling van de schrijvers, denk ik. De combinatie Nick-Sjors is perfect. Die twee hebben echt chemie samen. Toch denk ik dat je het, maatschappijkritisch bekeken, niet kan maken tegenover de kijkers. Ik hoop dan ook dat die twee gewoon vrienden blijven en Sjors snel de liefde van haar leven vindt. Want Bing is natuurlijk drie keer niks en ook Milan #2 is geen optie. Wouter en Inge waren perfect samen, maargoed.. dat is verleden tijd. Ik hoop in ieder geval nog een hoop seizoenen van Sjors te mogen genieten!
|
|
|
Post by brenda on Jan 31, 2008 13:31:38 GMT -5
Van mijn mag Sjors (Inge Schrama) vertrekken uit gtst, ik vind haar niks en een achterlijke weif.
|
|
|
Post by rodafan on Jan 31, 2008 14:58:05 GMT -5
Ik vind het echt niet kunnen dat ze iets met Nick krijgt.Je gaat toch niet met je verkrachter een relatie beginnen.
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 1, 2008 15:18:43 GMT -5
Sjors is naar mijn idee één van de beste personages van afgelopen jaren. In de tijd dat Sjors in GTST kwam was de casting nog gewoon goed (met hier en daar een aantal missers) en dat blijkt uit een actrice als Inge Schrama toch wel heel duidelijk.
Ze heeft inderdaad een enorme klik met Christophe Haddad. Nick en Sjors zijn het perfecte stel. De laatste scènes afgelopen vrijdag waren dan ook meesterlijk. Wat een acteerspel! In de terugblikken kon je goed zien dat die chemie tussen Inge en Christophe er eigenlijk altijd is geweest. Ze spelen nog net zo naturel als hun eerste scène samen.
Ik hoop dat de twee echt een relatie gaan beginnen, ook al is dat gezien het feit dat ze verkracht is niet zo realistisch. Arnie en Dennis konden ook verwisseld worden en Benjamin kon ook als geest rond dwalen. Dat vind ik nog veel onrealistischer dan Sjors en Nick die gevoelens voor elkaar hebben. Laat ze maar lekker aanrommelen, zodat ik kan genieten van die meesterlijke scènes tussen hun.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 1, 2008 15:38:10 GMT -5
Daar heb je een punt. GTST heeft de afgelopen seizoenen bol gestaan van de onrealistische verhaallijntjes, met dank aan de schrijvertjes-van-niks. Sjors en Nick zijn inderdaad erg leuk samen, maar toch zie ik hem liever samen met Charlie. Het zou de serie ook een stuk minder ingewikkeld maken dan nu. Nu hebben Valentijn`s ouders allebei een nieuwe relatie, heeft het kind inmiddels drie naamswijzigingen ondergaan én weet hij niet wie zijn biologische vader is. Nu ik erover nadenk ben ik eigenlijk wel benieuwd hoelang ze deze verhaallijn nog gaan rekken. Ik heb het vermoeden dat de cliffhanger van seizoen 18 (jammerlijk genoeg!) opnieuw zal gaan over de eeuwenoude vete tussen de familie Sanders en familie Fischer/van Houten.
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 1, 2008 17:35:58 GMT -5
Het is JJ, geen Valentijn. Maar ik heb ook liever Valentijn terug. De verwende dreumes van Nick en Charlie.
Maar ik heb momenteel een zwak voor Nick en Sjors, dus ik ga niet vooruit denken. Misschien vind ik over een tijdje Nick en Charlie weer geweldig, maar nu is dat even Nick en Sjors. Het is een perfect stelletje. Het kwetsbare meisje en dochter van Ludo's grootste vijand Martine Hafkamp en de nonchalante miljonair die probeert zo zoet mogelijk te zijn voor Sjors, ondanks dat hij te maken krijgt met criminele praktijken en allerlei dingen die Sjors niet zo leuk vindt. Wat hij natuurlijk moet verbergen om haar niet kwijt te raken. (Soort Anton en Sam voor de Westenwindverslaafden onder ons)
We zullen straks wel weer krijgen dat Ludo Sjors niet accepteert, omdat ze de dochter van Martine is. Dan gaan we weer in herhaling vallen. Hij accepteerde Lorena niet, omdat ze te ordinair en onderdanig was. Hij accepteerde Charlie niet omdat ze een Fischer is. En hij accepteerde Yasmin niet, omdat ze Ludo tegengewerkt had.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 15, 2008 8:09:06 GMT -5
Ik vind Sjors en Nick nu helemaal niet meer leuk samen. Ze past gewoon totaal niet bij de familie Sanders. Bovendien word ik er ook een beetje moe van dat er iedere keer weer een nieuwe vete geboren wordt (nu Jack versus Ludo weer) zodra een personage iets begint met iemand van de Sanders-clan. Nee, wat mij betreft mogen Sjors en Nick wel weer uitelkaar worden gehaald en mogen ze weer verder gaan borduren op dat babyverwisselings-verhaallijntje. Nick als alleenstaande vader (in de toekomst wellicht weer met Charlie) kan toch ook hartstikke leuk zijn?
|
|
|
Post by fosenlorena4ever on Feb 17, 2008 5:00:12 GMT -5
Sjors en Nick vind ik een geweldig koppeltje, maar het is wel wat onrealistisch dat iemand een relatie begint met haar verkrachter...
Sjors op zich is een goed personage, ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten...
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 20, 2008 15:45:30 GMT -5
Ik vind de relatie tussen Nick en Sjors nu al helemaal niet meer zo leuk als toen het begon. Het gezeik omtrent Lorena is me nu al te veel. Het personage Lorena deugd niet. De actrice Gigi Ravelli is echt één van de meest vreselijke intredes sinds jaren. Waarom moet zo'n vreselijk karakter, een personage als Sjors Langeveld naar de grond werken.
Alleen vandaag was ik wel een beetje positief over Inge Schrama. Je zag goed dat ze er echt helemaal in zat. Ik hoop dat we meer te zien krijgen van een gelukkige Nick en Sjors. Dit is echt totaal niet leuk. Het lijkt net of ze nog steeds beste vrienden zijn. Wanneer zoenen ze? Wanneer zitten ze aan elkaar? Wanneer zeggen ze iets liefs tegen elkaar? Ik dacht dat GTST dat juist altijd enorm uitvergrootte, maar deze keer zie je hier echt helemaal niks van.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 24, 2008 5:26:38 GMT -5
Ben ik dan de enige die deze verhaallijn juist wel leuk vind? Okay, Lorena is inderdaad een vreselijk personage en Gigi Ravelli kan totaal niet acteren. Maar ik vind het juist mooi om te zien hoe wanhopig Nick en Sjors zijn. Het is toch veel leuker dat ze eerst een obstakel (Lorena dus) moeten overwinnen om van hun liefde te kunnen gaan genieten? Het zou nogal saai zijn als ze 'zomaar' bijelkaar zouden komen.
Alleen ben ik wel bang dat Nick weer verliefd wordt op Lorena, als ze intieme momentjes gaan delen tijdens bijvoorbeeld de echo van het kindje. Ik heb zo`n vermoeden dat het kindje geboren zal worden in de cliffhanger en dat Nick die avond een definitieve keuze moet maken tussen Lorena en Sjors. Zou opzich wel een mooie cliffhanger zijn..
Maar laten we even realistisch blijven. Personages die dit soort dingen flikken bij de 'good characters' belanden vaak daarna in de gevangenis of gaan dood. Denk maar aan Roxy Belinfante en Meike Griffioen. Ik heb goede hoop dat dit Lorena`s laatste verhaallijn wordt en dat ze na deze verhaallijn dus vertrekt, omdat iedereen haar uitkotst.
Voor de rest vind ik het erg jammer dat de volgende Sanders-generatie alwéér bestaat uit kinderen die allemaal een verschillende moeder hebben. Dat is nu bij Nick, Nina en Lucas ookal het geval.
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 24, 2008 7:10:06 GMT -5
Ja, maar we hebben natuurlijk ook een heel gehutsel gehad met Stefano, Ludo en Maximiliaan.
Maar om even op Sjors terug te komen. De scènes tussen Sjors en Lorena zijn super. De teksten zijn in ieder geval niet slecht geschreven. Maar Sjors en Lorena hebben totaal geen klik in acteerspel. Je ziet zo goed dat Gigi helemaal onder doet aan het niveau van Inge. Het had inderdaad wel een leuke verhaallijn op kunnen leveren als ze gewoon een betere actrice hadden voor het personage Lorena.
En wat je zegt over een obstakel overwinnen. Ik snap ook wel dat ze op die manier dichter bij elkaar kunnen komen, maar dit is echt een uitzichtloos obstakel. En ik denk ook dat Nick toch weer valt voor Lorena. Oftewel, Sjors is zowiezo de dupe van deze hele verhaallijn. Terwijl ik juist eens een gelukkig koppel wil zien. Een écht gelukkig koppel. Dus niet Anita en Dennis, met Anita die eigenlijk Rik nog steeds wil.
En precies wat je zegt, als Lorena en Nick dat kind krijgen hebben we weer een buitenechtelijk kind in de familie Sanders. En waarschijnlijk, net als Amy, een kind waar ze niks mee doen. Daarom hoop ik dat het vals alarm is, of dat ze gewoon een miskraam krijgt. Dan hebben ze een obstakel gehad. Hebben we geen buitenechtelijk kind. Kunnen Nick en Sjors opnieuw voor een kind gaan en druipt Lorena af.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 24, 2008 7:19:04 GMT -5
Ik denk juist dat Sjors en Nick een tijdelijk koppel is en dat Nick uiteindelijk eindigt met Charlie. Ze zullen in ieder geval ooit nog een verhaallijn met elkaar krijgen, aangezien het mysterie omtrent JJ/Valentijn nooit is opgelost. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Christophe Haddad die scene`s gaat neerzetten, waarin hij ontdekt dat Valentijn nog steeds in leven is. Ik hoop in ieder geval dat we in seizoen 19 kunnen gaan genieten van Charlie, Nick en JJ als één gezin..
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 24, 2008 7:21:28 GMT -5
Nee, dan moeten ze er Nick, Charlie en Valentijn van maken. JJ past misschien bij Jack en Charlie, maar totaal niet bij Nick en Charlie. Die zou ik een 'hockey'naam geven, Valentijn dus.
|
|