|
Post by Redactie on Jan 27, 2008 17:18:27 GMT -5
Dit topic gaat uitsluitend over de reguliere uitzendingen op RTL4.Wat staat er momenteel centraal in Goede tijden Slechte tijden?* Rik en Bing hebben zich in geschreven bij een datingsite. Momenteel zijn beide heren druk aan het daten met verschillende meisjes. * Sjors en Nick zijn stapelverliefd op elkaar, maar durven niet aan hun liefde toe te geven vanwege hun verleden. Nick heeft Sjors jaren geleden namelijk verkracht, waardoor Sjors zich genoodzaakt ziet zich te verzetten tegen haar gevoelens voor Nick. * Noud en Nina zijn op zoek gegaan naar de biologische vader van Vicky Pouw. Uiteindelijk weten zij het adres te achterhalen van Sam Manuel, maar is deze man ook daadwerkelijk de vader van Vicky? * Dennis en Anita blazen hun huwelijk nieuw leven in en gaan zelfs op zoek naar een nieuw huis. * Desi Onderweg is weer terug in de serie en heeft haar heil gezocht in Lovetree. Charlie en Dorothea proberen te bemiddelen tussen Desi en haar ouders, met wie zij momenteel in de clinch ligt. * Ludo is bezig met een re-organisatie en weet Janine Elschot het bedrijf uit te werken. Momenteel is zij druk bezig met het opzetten van een nieuw tijdschrift. * Lorena en Fos willen Nick een hak zetten door Lorena zwanger te laten worden van Nick. Zal hun slinkse plannetje slagen? * Dian komt erachter dat Jochem en Ludo een rechtzaak tegen haar zijn begonnen vanwege de rechtsgeldigheid van haar huwelijk met Donald van der Zee destijds. Hoe zal dit gaan aflopen? Regels: - Er mogen hier geen filmpjes en/of foto`s worden geplaatst. - Er mag hier alleen ABN worden gesproken, geen breezertaal dus. - In dit topic kan alleen commentaar worden gegevens op de huidige gebeurtenissen. Over seizoen 1 t/m 17 kunt u discussieren in een ander subfora.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Jan 28, 2008 4:33:42 GMT -5
Ik vind die verhaallijn van Bing en Rik echt helemaal nergens opslaan. We hebben al genoeg chatverhaallijnen gehad. Denk aan Gijs/Anita, Yasmin/Stefano en Nina/Milan. Ik denk dat ze Kee via deze verhaallijn gaan introduceren, dat zij één van Rik zijn dates is ofzo.
Voor de rest verlang ik vooral terug naar het GTST t/m 2005. Er lopen momenteel te veel baggerpersonages rond in de serie om het écht nog een boeiende show te vinden. Ik hoop dat GTST een opfrisbeurt krijgt in seizoen 20 en dat personages als Fos, Lorena en Dorothea (eventueel Milan en Dennis) de serie uit worden geschreven. Ook de exit van Wilbert Gieske is de zoveelste klap die de serie te verwerken krijgt en het zou me eigenlijk niet verbazen als het begin van het einde zich heeft ingezet. Jette en Wilbert zijn gewoon GTST, zonder die twee is de show niet meer hetzelfde. Ze hadden gewoon nooit die make-over van 2005 moeten doorvoeren. Deze leader is afschuwelijk en totaal niet nostalgisch en ook de introductie van de Fischer-kids is naar mijn mening niet geslaagd. Erg jammer, want de show kent ook een hoop ontzettende goede personages zoals Janine Elschot, Ludo Sanders en Anita Dendermonde. Dat zijn gewoon echt iconen geworden in de loop van de jaren. Ik hoop dan ook nog lang van hen te mogen genieten..
|
|
|
Post by Saskia on Jan 28, 2008 12:12:06 GMT -5
Ik ben het gedeeltelijk eens met xGTSTfan. Ik vind het ook erg spijtig om te horen dat Wilbert GTST gaat verlaten. Ik denk dat door zijn vertrek ook Jette van der Meij en Bartho Braat er over na zullen denken de serie te verlaten. Zij zijn/waren de vaste gezichten.
Het verhaal omtrent de chatdates kan wel, vind ik. Het is (nog?) geen grote verhaallijn, en ik vind dat dit soort dingen er best bij kunnen. Waarschijnlijk zal Kee inderdaad zo geintroduceerd worden.
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Jan 29, 2008 7:21:58 GMT -5
In eerste instantie klonk het een beetje vreemd dat Nick en Sjors een relatie zouden krijgen, maar ik begin het steeds leuker te vinden. Christophe en Inge hebben een ongelooflijke chemie en spelen wat mij betreft momenteel (samen met Ruud & Liza) het meest realistische stelletje.
Ik vind het steeds leuker worden om hun samen te zien, ondanks dat Nick en Charlie voor mij altijd het ideale koppel zijn geweest.
Waarom laten ze Nick en Sjors niet kiezen om een kindje te nemen, waarna ze naar het ziekenhuis gaan en blijkt dat Nick's zaadcel al bervrucht is (door Lorena's eicel). Of is dat te hylarisch?
Misschien niet zo leuk, omdat ik echt van harte hoop dat Lorena geen moeder wordt van Nick's kind. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ze in GTST nou nooit een liefdevol gezin kunnen laten zien. Twee mensen die chemie hebben en een kindje krijgen, dat allemaal goed gaat. Net zoals in het dagelijks leven.
|
|
|
Post by Saskia on Jan 29, 2008 7:56:55 GMT -5
Daar ben ik het mee eens. Gewoon een liefdevol gezin, dat helemaal happy is met hun kindje.
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Jan 29, 2008 13:00:45 GMT -5
Ja, dat hoopte ik destijds bij Nick en Charlie met Valentijn. Maar we hebben gewoon helemaal geen scènes gezien waarin Nick en Charlie samen Valentijn de fles gaven of een uitstapje maakten met kind. We hebben eigenlijk voornamelijk moeder en kind en vader en kind samen gezien. Met zijn drieën was het nooit gezellig. Als ze met zijn drieën waren hadden ze eigenlijk altijd ruzie.
Jammer dat ze niet een keer geluk laten zien. Altijd maar ellende.
Nu kunnen we natuurlijk wel hopen dat dat bij Dennis en Anita straks komt. Maar eerlijk gezegd hoop ik niet dat hun samen een kindje krijgen. Ik vind het sowieso dat Anita niet meer aan de beurt komt voor een kindje.
Laat dat lekker over aan Charlie, Sjors, Vera of misschien juist één van de jongeren.. een tienerzwangerschap.. Nina, Vicky, Desi?
Wat vinden we btw van Janine's nieuwe tijdschrift? Was een carrière-move niet veel interessanter geweest?
|
|
|
Post by xGTSTfan on Jan 29, 2008 17:24:23 GMT -5
Variety moet gewoon terugkomen. En dan samen met Linda Dekker. Die scènes tussen Suzanne Balk, Linda Dekker en Janine Elschot waren destijds echt een verademing om naar te kijken. Niks geen duistere witwaspraktijken, chantages en reorganisaties: gewoon een leuk, iethingy kneuterig modebedrijfje. Ik denk dat de kijker daar ook echt behoefte aan heeft, aan realistische bedrijven. Niet altijd die grote multinationals waar het altijd om hele miljoenen draait zoals o.a Sanders INC en Alivda. Wat is er mis met gewoon een klein bedrijfje in de serie? En dan het liefst gerund door Janine Elschot, Nina Sanders en Linda Dekker. Het bedrijf bestaat uit een ontwerpersgedeelte (waar vooral Linda en Nina werkzaam zijn) en een klein winkelgedeelte, waar Janine achter de toonbank staat. Ze zouden er kleding, tassen en natuurlijk ook accesoires kunnen verkopen. Helemaal leuk!
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Jan 30, 2008 8:31:16 GMT -5
Ja, misschien is dat wel waar. Die miljoenendeals komen me eerlijk gezegd ook de keel uit. Dat is niet eens meer spannend.
Ze kunnen zich toch ook druk maken over pakjes die niet goed bezorgd zijn en stoffen die niet aankomen?
Toen Nina met Tasjesdief begon was ik ook helemaal enthousiast, maar het komt erop neer dat je nooit iets ziet van dat eigen bedrijfje van haar. Nu hoeft ze natuurlijk niet te werken, want ze hoeft maar een zielig gezichtje te showen en ze krijgt een miljoen van pappie op haar bankrekening gestort, maar het gaat erom dat je haar eens druk en enthousiast bezig ziet met iets en niet altijd maar de LIEFDE. (Alhoewel dat natuurlijk wel het leukste is om naar te kijken)
Skip vs Milan zie ik ook totaal niet zitten.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 1, 2008 15:57:31 GMT -5
Ik denk ook niet dat er een verhaallijn gaat komen over een strijd tussen Milan en Skip. De acteur achter Skip heeft namelijk maar één week opnames gehad. Ik hoop écht dat hij nog een keer terugkomt, aan het einde van het seizoen ofzo. Maar dan wel als een vaste rol. Het zou leuk zijn als GTST zo`n primitieve Australische jongen aan de cast zou toevoegen. Laat Skip maar lekker op een boerderijtje gaan wonen, dat past wel bij hem. Dan krijgt de show eindelijk zo`n decor als As the world turns al jaren heeft: de Snyders farm. Helemaal oké! Voor de rest ben ik denk ik de enige die totaal niet zit te wachten op de zoveelste Ludo versus de rest verhaallijn. Ik vind dat zo ontzettend achterhaald én totaal niet origineel. Verzin eens iets anders, man. Voor de rest moét de show echt gaan beginnen met een re-organisatie. Ik weet zeker dat Wilbert Gieske gewoon weg gaat omdat hij zich niet kan vinden in de huidige koers en dan vooral in de verhaallijnen die geschreven worden (of beter gezegd: die niét geschreven worden) voor de oudere garde. Het begint nu echt een jongerensoap te worden, terwijl het in 1990 toch echt de bedoeling was Nederlands eerste familiesoap te lanceren: een serie voor het hele gezin. Ze moeten gewoon meer geld uit gaan geven aan goede scriptschrijvers en minder budget spenderen aan de decors. Naar mijn mening waren de decors jaren geleden namelijk nog mooier en sfeervoller dan nu. Buiten dat moeten ze ook eens goed de bezem door de cast gaan halen: Fos, Lorena, Dorothea moéten echt koste wat kost uit de serie worden geschreven. Ze halen alledrie het niveau van de show naar beneden. Andere personages die ook exit mogen zijn Bing, Dennis en Milan. Ook zij voegen werkelijk helemaal niéts toe aan GTST. Bovendien ontstaat er door hun exits weer ruimte voor nieuwe én oude karakters. Als ze de leader ook weer een make-over geven, komt het allemaal weer goed met GTST. Natuurlijk snap ik ook wel dat je in zo`n grote show als Goede tijden Slechte tijden veranderingen niet zo snel kan doorvoeren, maar ze zouden toch nu kunnen gaan beginnen met het aanpassen van kleine dingentjes, zoals de exit van Fos bijvoorbeeld? Zet hem gewoon op het vliegtuig richting Bas, omdat Barbara hem niet meer in huis wilt hebben sinds hij tegen haar gelogen heeft over dat hele zwangerschapsgebeuren. Aan het begin van seizoen 20 kunnen ze vervolgens de leader veranderen (dan is het weer een jublieum én heeft de huidige leader 5 jaar meegedraaid) en tegen die tijd zullen alle veranderingen wel zijn doorgevoerd, zodat GTST er weer helemaal tegenaan kan. Want de serie is nog lang niet aan zijn einde, geloof mij maar!
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 1, 2008 17:21:25 GMT -5
Laat het alsjeblieft een miskraam worden, van Lorena. (Naar aanleiding van wat ik zei in het topic over Sjors Langeveld; Dit is ook onrealistisch. Wie wordt er nou zwanger van haar ex om wraak te nemen?)
Verder kunnen ze inderdaad wel wat reorganiseren. De oude leader was veel beter dan de nieuwe. Te jong, te hip, te vernieuwend. Ook kunnen ze wel wat doen aan de cast. Dorothea, Fos en Lorena er meteen uit. Dennis en Milan staan op het lijstje: het gaat nog voor zo lang het duurt.. Milan zouden ze van mij ook mogen terugcasten naar Wouter de Jong. Dan mag hij zeker blijven.
Skip is inderdaad een erg leuk personage. Kangaroe-naam was zeker toepasselijk voor een vent uit Australië? De acteur heeft de juiste ingredienten om iemand te worden die tot het meubilair behoord over een aantal maanden of jaren.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 15, 2008 7:57:35 GMT -5
Ik vind het ook echt te bizar voor woorden dat GTST gewoon niet ingrijpt. Het enigste wat ze hebben gedaan is het weghalen van een reclameblok, iets wat mij eerlijk gezegd niet eens zoveel stoorde. Ik keek toch nooit naar de terugblik. Ook Dian wordt nu de serie uitgeschreven. Belachelijk. Ik vind het helemaal oké dat Rixt Leddy weggaat uit de serie, omdat ik simpelweg gewoon nooit aan haar heb kunnen wennen als de nieuwe Dian Alberts. Maar Dian hadden ze gewoon op reis moeten sturen, of desnoods Chris Jolles terug moeten vragen. Zij was echt geweldig als de femme fatale van de serie. En zeg nou zelf: een vader die maar liefst drie kinderen verliest? Hoe ongeloofwaardig is dat.. Voor de rest gaat het niveau van de show steeds verder bergafwaarts, ookal moet ik eerlijk zeggen dat ik wel benieuwd ben naar het nieuwe huis van Dennis en Anita. Ik heb het vermoeden dat huize Dian verbouwd gaat worden (aangezien Rixt de serie uitgaat) en dit zal gaan dienen als het decor van huize Alberts/Dendermonde. Naar dit nieuwe decor kijk ik zeker weten uit, even buiten beschouwing gelaten dat ik Dennis en Anita een vreselijke match vind. Rik hoort gewoon bij Anita en ik hoop dan ook dat die twee gauw herenigd zullen worden.
|
|
|
Post by fosenlorena4ever on Feb 17, 2008 4:49:14 GMT -5
Ik vind de verhaallijn van Fos en Lorena wel leuk om te volgen, ik vind het zelf een van de leukste verhaallijnen nu. Voor de rest gaat het toch alleen maar over internetdating en bedrijfsrivaliteit.
En nog 1 ding: Skip en Nina moeten iets met elkaar krijgen!!
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 24, 2008 6:46:30 GMT -5
Nou, het is niet echt dat ik Skip en Nina bij elkaar wou hebben. Maar alles had beter geweest dan Milan en Nina. Ik vind die twee sinds vrijdag echt totaal niet meer bij elkaar passen. Milan is zo'n dom personage geworden. Hij voegt echt steeds minder toe aan de serie.
Verder waren de scènes tussen Noud en Vicky weer geweldig vrijdag en Laura en Vicky hebben ook nog steeds chemie.
Tot mijn grote verbazing vond ik Jack en Lorena ook chemie hebben. En de scènes voor maandag zagen er ook heel goed uit. Charlie die denkt dat Jack vreemdgaat. Volgens mij hebben we dat al wel eens gehad? Ik herinner me nog vaag iets van Jack die een auto voor haar kocht om te bewijzen dat tie alleen van haar houdt. Maar goed, het is in ieder geval wel een leukere verhaallijn dan Charlie die Desi aan Bing koppelt.
|
|
|
Post by xGTSTfan on Feb 24, 2008 7:16:00 GMT -5
Volgens de spoilers denkt Anita eraan om te gaan scheiden van Dennis, maar ik ben bang dat het weer een zoveelste dode mus is.. Voor de rest viel het me op dat die Job Zonneveld, die op de foto stond afgebeeld, geen Teun Kuilboer was maar ook geen Daan Roelofs. Zou Job soms over een tijdje terugkeren? Voor de rest ben ik benieuwd welke kant de schrijvers nu met Fos opgaan. Volgens de vooruitzichten zit de verhaallijn met Lorena erop. Ik denk écht nog steeds dat ze met Fos ooit de gaykant opgaan. Ik vind het daar echt zo`n type voor. Nog beter zou natuurlijk zijn als hij de serie gewoon wordt uitgeschreven! Vera van Es lijkt me trouwens ook echt helemaal niks. Ik kreeg totaal geen prettig gevoel bij haar. Iets wat ik bij de entree van Sjors Langeveld bijvoorbeeld wél meteen had. Van mij mag ze wel weer moven..
|
|
Nona
Junior Member
|
Post by Nona on Feb 24, 2008 7:26:22 GMT -5
Gelukkig blijft Kee maar 10 weken.
Die foto van Job lieten ze volgens mij expres helemaal niet in beeld zien. Omdat ze geen foto hebben van Kee met Daan of met Teun. Ik denk niet dat Job terugkomt. Ze hadden kunnen gaan photoshoppen aan die foto, maar zoals ze het nu hebben opgelosd is toch ook goed..
|
|